Massa Fertighaus

Massa Fertighaus

Gesamtbewertung (170): Gesamtbewertung Massa Fertighaus

Alle Massa Fertighaus Testberichte

MassaHaus: kritiek ongewenst, geen enkele helderheid!

1  14.05.2009

Pro:
Aardige verkoopster

Kontra:
Geen transparantie, aggresieve verkoop, lees het stuk :

snah1954

Mitglied seit:14.05.2009

MassaHaus weigert ons als klant na enige kritische opmerkingen.

15-05-2009 Lees hier het verhaal:

Geïnteresseerd in woningen net over de grens (onze zoon woont in Kleve) kwamen we een advertentie van MassaHaus tegen met zeer weinig informatie
Na een bezoek aan de website werden niet veel wijzer en besloten per mail informatie op te vragen.
Deze informatie kwam en gaf weinig meer als we al op de website zagen dus nog een mail eraan gewaagd met de vraag meer details te sturen.

Een paar weken later werden we gebeld door een aardige vrouw die ons uitlegde dat persoonlijk advies toch meer duidelijkheid zou geven en dan ook specifieker kon worden ingegaan op de wensen van de klant, je kent zo’n blabla-verhaal wel. Niet geschoten is altijd mis dus hebben we haar uitgenodigd bij ons thuis in Heelsum.
Zij informeerde zich over onze woonwens, wij gaven onder andere aan dat we een slaapkamer en een douche of bad op de begane grond wilden. Op de vraag hoe groot de woning zou moeten zijn hebben we gezegd dat dit minimaal de huidige oppervlakte zou moeten zijn: 125m2. We hadden nog geen grondstuk dus mocht MassaHaus ons wel een aanbieding doen. Er werd een afspraak gemaakt voor een vervolggesprek.
Bij het tweede bezoek werd het voorstel van MassaHaus al snel een deceptie want er bleek niet goed geluisterd naar ons. Zij kwam met het “Fruhlingsangebot” Edition 1, deze woning is echt te klein om een slaapkamer te realiseren. We kwamen al snel op Edition 2 die deze mogelijkheid wel bood en een douche had. De prijs die tevoorschijn kwam loog er niet om: 121.000,- euro, en dan hebben we het over een “ausbauhaus” waarin je zelf nog aardig wat werk hebt. Ook stond dit bedrag bij lange na niet in verhouding met de schreeuwende advertentieprijs voor Edition 1 van 66.999,- euro.

Maar nu komt het:
Voortbordurend op Edition 2 van het Fruhlingsangebot noemde de Verkaufberaterin het punt dat de aanbieding geldig was tot het eind van de week. Dat was volgens haar verder geen punt want het contact was eenmaal voor die tijd gelegd. Voor ons was dit wel een punt want we voelden ons plotsklaps onder druk gezet. Een ander feit is dat we op de site van Ciao eenzelfde verhaal had gelezen. We werden dus opgezadeld met dezelfde verkooptruck: hoe laten we mensen zo snel mogelijk een contract tekenen! Onmiddellijk hebben we haar geconfronteerd met de wetenschap van het bestaan van dit verhaal en stelden we de vraag waar we de termijn voor de aanbieding konden vinden. Het antwoordt moest ze schuldig blijven en zei het te betreuren dat we het zo zagen. Tja, je moet wat zeggen natuurlijk!

Dan het punt van de bouwgrond:
MassaHaus kon een grondstuk aanbieden in Emmerich voor bijna 100,- euro m2. Op zich is dat een redelijke prijs maar natuurlijk afhankelijk van de situering. We vroegen dan ook naar de locatie, zij kon deze niet noemen omdat het grondstuk niet was gereserveerd en Massahaus het risico zou lopen dat wij buiten MassaHaus om dit grondstuk zouden kopen. Hierop stelden wij voor een mededingingsverklaring op te stellen en te tekenen zodat MassaHaus geen gevaar zou lopen. Dat was iets te schrander want dat kende ze niet en ging dus ook niet lukken. De enige mogelijkheid was de koopovereenkomst te tekenen, de koopovereenkomst zou vervallen als MassaHaus geen geschikt grondstuk zou kunnen bieden. Ook op Ciao is te lezen dat achteraf zeer vervelende rekeningen kunnen komen als je zo’n overeenkomst aangaat die vervolgens niet doorgaat.

Ontbrekende details:
Tijdens de gesprekken en vooraf hebben we in totaal 3x gevraagd om meer details: Welke materialen worden toegepast, keurmerken, leveranciers, bouwbestek, afmetingen (tekeningen), prijsopbouw en dergelijke. Tot op heden is ons niet duidelijk of deze helderheid zou worden gegeven en op welk moment. Zelf hebben we stellig de indruk van niet…..

MassaHaus houdt de eer aan zichzelf:
De alleraardigste Kaufberaterin belde de dag na het tweede gesprek met de mededeling dat MassaHaus ons niet als klant wilde hebben gezien onze opmerkingen. Zij vond dat ze ons naar eer en geweten een goede aanbieding had gedaan.

Conclusie:
Stel bij MassaHaus geen kritische vragen en dan komt alles vast wel goed!

Micaela030

Micaela030

19.05.2009 02:11

Bei Ciao.de sollte man auch in deutsch schreiben

Guenterchen

Guenterchen

15.05.2009 13:39

s.u.

cyborg2221

cyborg2221

15.05.2009 11:29

s.u.

Dieser Erfahrungsbericht wurde bislang 1733 mal gelesen und von Mitgliedern wie folgt bewertet:

"Thema verfehlt" von (100%):
  1. Micaela030